4 pasi catre un stil de viata sanatos

Categories SanatatePosted on

Crezi ca duci un stil de viata sanatos? In afara de a ne indeparta ocazional de pe cale, cei mai multi dintre noi cred ca facem o treaba corecta de a ne mentine sanatatea cu obiceiuri alimentare (sau cel putin OK) cu obiceiuri alimentare si activitate fizica ori de cate ori reusim sa ni se potriveasca. Dar este suficient pentru a fi luat in considerare ” sanatos?”

Potrivit unui studiu recent, foarte putini adulti indeplinesc de fapt criteriile pentru un stil de viata sanatos. Studiul, publicat in Arhivele Medicinii Interne, a aratat ca doar 3% dintre adultii americani au obtinut un scor perfect pe ceea ce spun autorii sunt cele patru criterii de baza pentru o viata sanatoasa. Doar 13,8% au indeplinit trei dintre criterii; 34,2% au indeplinit doar doua criterii. Femeile au obtinut un pic mai bine decat barbatii.

Vestea buna este ca aceste comportamente nu ar trebui sa va fie straine, intrucat toate, cu exceptia unuia, fac parte integranta din clinica de slabire. Numerele de la 2 la 4 reprezinta fundamentul programului WLC, obiceiuri despre care discutam, scriem si recomandam continuu.

Toata lumea stie ca fumatul este rau pentru sanatatea ta. Daca sunteti unul dintre norocosii care nu au devenit niciodata dependenti de nicotina, loviti-va pe spate. Fumatori, sper ca lucrati cu sarguinta pentru a va lasa obiceiul. Este imposibil sa subestimezi importanta unei vieti fara fum pentru sanatatea ta – precum si de dragul celor din jur.

In timp ce aceste patru obiceiuri sunt incontestabil importante pentru un stil de viata sanatos, unii ar putea sustine ca ar trebui luati in considerare mai multi factori. Ce ar fi pe lista ta?

Doar pentru distractie, am venit cu lista mea personala de top 10 a comportamentelor sanatoase (dincolo de cele patru elemente de baza) care contribuie la bunastare si satisfactie cu stilul de viata:

Odihneste-te bine

Oamenii bine odihniti nu numai ca fac fata mai bine stresului, dar pot avea si un control mai bun al poftei de mancare. Cercetarile au aratat ca lipsa somnului ne poate dezechilibra ,,hormonii foamei ” – si poate declansa supraalimentarea.

Bucurati-va de mese regulate de familie . Acest lucru le permite parintilor sa serveasca drept modele bune, poate promova o alimentatie mai hranitoare si stabileste scena pentru conversatii pline de viata. A fi conectat la familie si / sau prieteni este un aspect puternic al unei vieti sanatoase.

Zambeste si rade cu voce tare de mai multe ori pe zi . Te tine la pamant si te ajuta sa faci fata situatiilor care altfel te-ar innebuni. Cititi benzi desenate, urmariti un sitcom sau spuneti glume pentru a scoate la iveala acele sentimente fericite.

Mediteaza, roaga-te sau gaseste alinare timp de cel putin 10-20 de minute in fiecare zi.

Contemplarea este buna pentru sufletul tau, te ajuta sa faci fata cerintelor vietii de zi cu zi si chiar te poate ajuta sa scazi tensiunea arteriala .

Obtineti un pedometru si lasati-l sa va motiveze sa mergeti, sa mergeti, sa mergeti . Uitati de cate minute de activitate aveti nevoie; faceti tot ce puteti pentru a va incadra mai multi pasi in ziua voastra. Indiferent de modul in care il obtineti, activitatea fizica poate ajuta la dezactivarea stresului, la arderea caloriilor si la cresterea stimei de sine.

Ridica-te drept . Veti arata cu 5 kilograme mai usor daca va ridicati si va strangeti muschii abdominali. Ori de cate ori mergi, gandeste-te ,,inalt si strans” pentru a profita la maximum de miscare.

Incercati yoga

Pozele ajuta la cresterea fortei si flexibilitatii si la imbunatatirea echilibrului. Acestea sunt zone critice pentru persoanele in varsta, in special, si atat barbatii, cat si femeile pot beneficia.

Consuma proteine

Acest nutrient este o parte esentiala a planului dvs. de alimentatie si poate compune oriunde intre 10% -35% din totalul caloriilor. Proteinele dureaza mult in burta; combinati-l cu alimente bogate in fibre si va veti simti plini cu mai putine calorii. Bucurati-va de portiuni mici de nuci, lactate cu continut scazut de grasimi, fasole, carne slaba, carne de pasare sau peste.

Nu in ultimul rand, au o atitudine pozitiva . Faceti tot posibilul sa priviti viata de parca ,,paharul este pe jumatate plin”. Trebuie sa crezi in tine, sa ai sisteme bune de sprijin si sa gandesti pozitiv (,,Cred ca pot, cred ca pot …”) pentru a reusi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *